X
تبلیغات
داستان های دختر زیبا
داستان های یک دختر با اراده

 

 

 

۱۰ فایده ورزش
۱۰ فایده ورزشمـیلـیـون هـا بـار تا به حال شنیده اید: ورزش کردن برایتان خوب و یـکـجـا نشـسـتن و تلویزیون تماشا کردن برایتان بد است. امـا در کـنـار ایـنـکـه به شما کمک می کند تا کالری بیشتری سوزانده و خوش هیکل تر شوید،چه فواید دیگری دارد؟ در ایـنجـا مـی خواهیم ۱۰ فایده مهم ورزش کردن را برای شما بازگو کنیم.
۱) کمک می کند که بهتر و راحت تر بخوابید.
اگرچه ممکن است از نظر شما مسئله ای بدیهی بیاید، اما تحقیقات مربوط به ورزش کردن با راحت خوابیدن به تازگی انجام شده است. این تحقیقات نشان داده است که به طور میانگین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ورزش برای سه تا چهار روز در هفته کمک می کند که خواب راحت تری داشته باشید. هر چند، بهتر است که روز ها یا بعد از ظهرها ورزش کنید نه شب ها قبل از خواب چون در اینصورت خیلی پرانرژی خواهید شد و به سادگی خوابتان نخواهد برد.
ورزش کردن کمک می کند راحت تر خوابتان ببرد و بهتر بخوابید و ساعت خوابتان را هم بیشتر خواهد کرد. همچنین کیفیت خواب شما را هم بالاتر خواهد برد و سبب می شود که خواب عمیق تری داشته باشید.
۲) باعث می شود دیرتر پیر شوید و از مرگ نابهنگام هم جلوگیری می کند.
هر چه سنتان بالاتر می رود، ورزش منظم می تواند شما را از نظر بدنی متناسب و سالم نگاه دارد. همچنین وضعیت پوست و ماهیچه های شما را هم بهتر خواهد کرد، قابلیت انعطاف شما را بالاتر خواهد برد و از بسیاری بیماری های مربوط به پیری از قبیل پوکی استخوان و بیماری های قلبی جلوگیری خواهد کرد.
۳) مفصل ها، استخوان ها و ماهیچه های شما را سالم تر نگاه خواهد داشت.
هر چه سنتان بالاتر می رود، تراکم استخوان هایتان و انعطاف پذیری مفصل هایتان کمتر خواهد شد. ورزش کردن به طور منظم یکی از بهترین راه ها برای کم کردن مشکلات مربوط به ماهیچه ها، مفصل ها و استخوان ها است. یک برنامه ورزشی منظم به شما کمک می کند که قوا و انعطاف پذیری خود را حفظ کنید.
۴) سیستم دفاعی بدنتان را تقویت خواهد کرد.
تحقیقات مختلفی نشان داده است که ورزش قدرت سیستم دفاعی بدن را بالا می برد. در نوجوانان و بزرگسالان ورزش می تواند به عنوان یک محرک طبیعی برای سلول های دفاعی به حساب آید. در افراد سالخورده عملکرد سیستم دفاعی خود به خود ضعیف می شود که می تواند خطر ابتلا به بیماری های مسری و واگیردار را افزایش دهد. اما تمرینات ورزشی منظم و متعادل مثل پیاده روی و دوچرخه سواری می تواند به طور تقریبی این ضعف سیستم دفاعی را در بدن کاهش دهد.
۵) حافظه را قوی تر خواهد کرد.
تحقیقات بسیاری نشان داده است که افرادی که روی قاعده ای منظم ورزش می کنند حافظه و قدرت تمرکز بهتری دارند. پیاده روی سه روز در هفته به مدت ۴۵ دقیقه برای بالا بردن زیرکی و هوش شما کافی است. ورزش های هوازی قسمت های جلویی و جداره های بالایی مغز که به تمرکز مرتبط است را تحریک می کند.
۶) اعتماد به نفس را بالا می برد.
این سوال ساده را از خود بپرسید: در کدام لحظه احساس بهتری دارم؟ وقتی روی مبل لم داده ام و مشغول خوردن یک پاکت چیپس هستم یا بعد از انجام یک تمرین ورزشی عالی از باشگاه برگشته ام؟ اگر مدتی است که بد هیکل شده اید، تمرینات ورزشی را شروع کنید، بنیه، ماهیچه ها و قدرت بدنیتان را افزایش خواهید داد و از نظر روحی حال بهتری خواهید داشت. این خود به خود باعث می شود که تصویر بهتری از خود داشته باشید و اعتماد به نفستان بالا رود.
۷) انرژی و تحمل شما را بالا می برد.
تا به حال چند بار از باشگاه در رفته اید فقط چون خسته شده و دیگر تحمل ادامه تمرینات را نداشته اید؟ اما آیا زمانی که تنبلی را کنار گذاشته و به تمرینات ادامه داده اید احساس بهتری نداشته اید و پرانرژی تر نشده اید؟ افرادی که به طور مداوم ورزش می کنند، انرژی، قدرت بدنی و تحمل بیشتری دارند. مدت کمی بعد از آغاز تمرینات این انرژی بیشتر را در خود کاملاً حس خواهید کرد.
۸) شور جنسی و قدرت شما را در مسائل جنسی افزایش می دهد.
این حقیقت دارد: تمرینات ورزشی منظم شور و شوق شما را به مسائل جنسی افزایش داده و باعث می شود که بهتر ارضاء شوید. بالا رفتن تحمل بدن و قدرت عضلات عملکرد جنسی شما را افزایش می دهد.
۹) فشارهای عصبی، افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد.
ورزش باعث می شود که اضطراب و استرس شما به پائین ترین حد خود برسد. در این حالت بدن شما بعد از یک یا دو ساعت بعد از اتمام تمریناتتان اندورفین بیشتری تولید خواهد کرد که اعصاب شما را تسکین داده و آسودگی خیالتان را افزایش خواهد داد. فایده دیگر فعالیت بدنی این است که شما را به داشتن رژیم غذایی مناسب تشویق می کند و تغذیه مناسب هم استرس را کاهش می دهد. حتی بعضی تحقیقات نشان داده است که از ورزش می توانیم به عنوان درمانی برای افسردگی نیز استفاده کنیم.
۱۰) احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد.
بهترین نتیجه ای که از تمرینات ورزشی گرفته می شود این است که احتمال ابتلای شما را به بسیاری از بیماری های جدی و کشنده مثل بیماری های قلبی، فشار خون بالا، پوکی استخوان، دیابت، چاقی، کلسترول بالا، سرطان سینه ، ایست و حملات قلبی و ورم مفاصل کاهش می دهد.
پس ورزش کنید!
سالهاست که این چیزها را شنیده اید، اما حالا دیگر به دقت می دانید که چرا ورزش کردن برای شما مفید است. دیگر بهانه نیاورید و تمرینات منظم را از همین امروز شروع کنید.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و دوم بهمن 1390ساعت 11:59  توسط مائده معصوم زاده  | 

+ نوشته شده در  شنبه بیست و دوم بهمن 1390ساعت 11:54  توسط مائده معصوم زاده  | 

Image Detail
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم مهر 1390ساعت 17:54  توسط مائده معصوم زاده  | 

Image Detail
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم مهر 1390ساعت 17:54  توسط مائده معصوم زاده  | 

پروردگار تو برتو حقی دارد و خانواده ات نیز بر تو حقی دارند و بدنت نیز بر تو حقی دارد

هر کس کار بدنی کند قوی می شود و هر کس از کار بدنی روی گردان باشد ضعیف تر خواهد شد

از چاق شدن همانند خوکهایی که برای ذبح نگهداری می شوند بپرهیزید

خداوند انسان های قوی و نیرومند را دوست دارد

 

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم مهر 1390ساعت 19:59  توسط مائده معصوم زاده  | 

ورزش دشن کسالت ، تنبلی و موجب نشاط و شادابی می گردد . انسان هایی که ورزش نمی کنند به ویژه اگر کار بدنی نیز نداشته باشند اغلب در خود احساس بی حوصلگی ، بی حالی و سستی می کنند ولی اگر همین ها روزی ده دقیقه ورزش کنند شادابو سرحال خواهند شد .

امام صادق می فرمایند : تنبلی و کسالت دشمن کار و تلاش است

رهبران دینی ما بین مومن و کسالت فاصله دوری می بینند .

ان ها کسالت را کلید هر کار ناشایستی می دانند

امام علی می فرمایند : شخص با ایمان همیشه از کسالت دور و همیشه با نشاط است

 

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم مهر 1390ساعت 19:54  توسط مائده معصوم زاده  | 

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم مهر 1390ساعت 19:49  توسط مائده معصوم زاده  | 

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم مهر 1390ساعت 19:48  توسط مائده معصوم زاده  | 

سلام خوانندگان عزیز می خواهم از همین امروز برایتان مطالب ورزشی بذارم که نهایت استفاده را ببرید . امیدوارم لذت ببرید .بدون نظر از وبلاگ خارج نشوید لطفا

 

معرفی رشته پیلاتس :

کنترولوژی عبارت است از ایجاد هماهنگی کامل بین جسم و روح . افراد ابتدا از طریق کنتولوژی به شیوه

هدفمند کنترل کامل جسم خود را به دست می گیرند .

 

کنترولوژی باعث پرورش هماهنگ اجزای بدن می شود ، حالتها و حرکتهای نادرست بدن را اصلاح می کند . نیروی حیات را به بدن باز می گرداند و توان ذهنی را افزایش می دهد .

پیلاتس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انسان ها تقریبا در دوران کودکی از نعمت رشد طبیعی و متعارف جسمانی برخوردارند اما با شروع دوران بلوغ جسم ها افت کرده و شانه ها خمیده می شوند. عضلات شل و اویزان شده و نیروی حیاتی به شدت رو به تحلیل می رود .

بدون  شک این قضیه امری فراگیر و طبیعی است . انجام حرکات ورزش کنترولوژی و رعایت دستورالعمل های ان پرورش جسمانی را به ایده ال نزدیک می کند .

کسانی که کنترولوژی را برای اولین بار تجربه میکنند احساس می کنند سرحال امده و بعد از سالها ذهن انان از خواب بیدار شده است .

نام این ورزش ابتدا توسط ژوزف پیلاتس علم کنترل بدن نام گذاری شده بود که پس از مرگ وی به دلیل احترام و حفظ یاد و خاطره او توسط بازماندگانش به نام پیلاتس متداول شد . پیلاتس

 

سییتم ورزش است که توسط ژوزف پیلاتس در سال ۱۹۲۰ پایه گذاری گردید . روش تمریتی پیلاتس متشکل از ورزشهایی است که تمرکز روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندام های بدن دارد بدون این که عضلات را حجیم کند یا از بین ببرد .

 

 

 

فواید ورزش پیلاتس

بالا بردن و تقویت سیستم ایمنی بدن

بالا بردن تمامی قوای بدن در جهت اینکه فکر منفی را از ذهن و فکر ازاد سازد .برخلاف یوگا بدن در حال حرکت می باشد .

کاهش دهنده دردهای مهره ای و کمر

ایجاد کشیدگی در ظاهر اندام

شکم صاف و کمر باریک

پیشرفت انعطاف و تعادل

افزایش قابلیت تحرک مفاصلپیلاتس

 

 

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم مهر 1390ساعت 19:40  توسط مائده معصوم زاده  | 

کی باید ورزش کرد و کی نه ؟

 

همه ما از فواید ورزش کردن اگاهیم اما وقتی دچار بیماری و استرس می شویم ایا به ورزش کردن اهمیت می دهیم ؟

 

ورزش کردن با شکم پر خوب نیست اما این را هم بدانید که ورزش سبک برای معده پر خوب است .ورزش

سبک یعنی دوچرخه سواری یا پیاده روی ارام .

 

اگر ورزش شدیدی کنید روز بعد  مطمئنا دچار کوفتگی عضلانی خواهید شد . بنابراین بهتر است نوع ورزش خود را تغییر دهید ،مثلا اگر در اثر وزنه برداری دچار کوفتگی عضلانی شده اید می توانید یوگا انجام دهید ویا اگر به علت دویند دچار گرفتگی عضلانی شده اید می توانید دوچرخه سواری کنید . کوفتگی عضلانی بعد از ورزش طبیعی و خوب است زیرا نشان می دهد که بدن شما برای ورزش کردن امادگی دارد . پس به این دلیل ورزش را کنار نگذارید .

ورزش سبک از سرماخوردگی جلوگیری می کند .

اگر دچار مشکلی از گردن به بالا باشید مانند ابریزش بینی ، گرفتگی بینی ، عطسه و گلو درد ،در صورت نیاز از تمرینات ورزش خود بکاهید اما اگر علائم بیماری در پایین گردن مانند گرفتگی سینه و دل درد باید از ورزش کردن منصرف شوید تا بهبود یابید.به طورکلی اگر مریض بودید و علائم بیماری شما با ورزش کردن افزایش یافت بهتر است دیگر ورزش نکنید .

 

ورزش کردن باعث کاهش علائم قاعدگی می گردد. اما این را هم بدانید ورزش شدید اهن خون را کم می کند و باعث خستگی می گردد.

 

اگر به طور منظم ورزش می کردید و الان می خواهید باردار شوید می توانید به ورزش کردن خود ادامه دهید .اما اگر ورزش نمی کردید و قصد باردارشدن دارید بهتر است پیاده روی ارام انجام دهید .

خانم های باردار بهتر است در سه ماهه سوم بارداری از هرگونه ورزش دوری کنند . زیرا افزایش وزن رحم باعث افزایش فشار به سیاهرگی که خون را از پاها به قلب می برد می گردد و باعث بروز بیماری هایی از قبیل پره اکلامپسی (افزایش فشار خون بارداری و وجود پروتئین در ادرار )می شود .

یوگا یکی از بهترین ورزش ها برای ارامش روح و کاهش استرس است .

روزانه چه مدت باید ورزش کرد ؟

ورزش های هوازی ملایم :(مثل پیاده روی وشنا):حداقل ۲.۵ ساعت در هفته

ورزش های هوازی شدید مثل دویدن ۷۵ دقیقه در هفته

ورزش های پرورش اندام (وزنه برداری ، کوه نوردی) حداقل دو بار در هفته

بهتر است روزانه به مدت نیم ساعت ورزش کنید .اما اگر برای کاهش وزن یا اهداف خاصی ورزش می کنید باید بیشتر از نیم ساعت ورزش کنید . اگر می خواهید فواید بیشتری از ورزش نصیبتان شود باید ۵ ساعت در هفته ورزش کنید .

 

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم مهر 1390ساعت 19:10  توسط مائده معصوم زاده  |